Suplementy diety stają się coraz bardziej popularne. Szczególnie łatwo to zauważyć w sezonie grypowym. Co druga reklama w telewizji to reklama leków i suplementów. Nic dziwnego, że coraz więcej suplementów diety można kupić już nie tylko w aptekach, ale też w wielu sklepach spożywczych czy stacjach paliw.

Coraz więcej osób sięga po suplementy uznając je za równoważnik zdrowej diety. To jednak błąd! Żaden, nawet najlepszy suplement, nie jest w stanie zastąpić prawidłowego, zdrowego odżywiania.

Soki warzywne kontra suplementy diety

Czy witaminy i minerały ze sklepowych półek są konieczne by cieszyć się zdrowiem? Czy multiwitaminy dostarczają rzeczywiście wszystkiego czego organizm potrzebuje by prawidłowo funkcjonować? Z pewnością nie.

Nic nie jest w stanie zastąpić naturalnych produktów. Pewnie niejednokrotnie obiło Ci się o uszy powiedzenie „Jesteś tym co jesz”. To w 100% prawda. To co znajduje się na Twoim talerzu to materiał do budowy całego organizmu, wszystkich komórek, włosów czy paznokci.

Zamiast skupiać się na jednej witaminie czy minerale warto wprowadzać do diety zróżnicowane produkty pochodzenia roślinnego. Świeże owoce i warzywa a także zioła i przyprawy to bogactwo witamin, minerałów i innych cennych dla zdrowia związków. Dzięki włączeniu ich do diety jesteś w stanie dostarczyć sobie prawie wszystkie składniki pokarmowe.

A gdyby tak zamiast wydawać pieniądze na suplementy wypić szklankę świeżego soku? To najbardziej skoncentrowana wersja naturalnych witamin i minerałów, a jednocześnie najszybciej przyswajalna. A najważniejsze jest to, że nie sposób je przedawkować.

Najzdrowsze soki to oczywiście soki warzywne lub te z przewagą warzyw.

Soki z warzyw to bogate źródło naturalnych witamin i minerałów

Co takiego zdrowego kryją w sobie soki warzywne?

Soki warzywne to super zdrowe i jednocześnie bardzo smaczne uzupełnienie codziennego jadłospisu. Znajdziemy w nich przede wszystkim dużą ilość łatwo przyswajalnych witamin oraz mikroelementów. Dla naszego organizmu zdecydowanie najlepsze są naturalne źródła witamin i minerałów.

Soki warzywne z wyciskarki nie tylko wzmacniają odporność, ale też doskonale sprawdzają podczas odchudzania. Znakomicie wypełniają żołądek, a są przy tym naprawdę niskokaloryczne. Wpływają korzystnie na skórę, która często cierpi podczas kuracji odchudzających.

Soki wyciskane z warzyw to niewielka ilość kalorii i duża ilość składników odżywczych

Z których warzyw najlepiej wyciskać sok?

Zdecydowanie najlepsze są soki wyciskane z warzyw bogatych zarówno w składniki odżywcze jak i smak. Dlatego tak chętnie pijemy sok pomidorowy czy sok z marchwi. Oprócz walorów zdrowotnych niezwykle ważne jest to, by sok nam smakował. Tylko wtedy będziemy je pić regularnie.To gwarancja sukcesu 🙂

Na początku warto więc wybierać ulubione składniki i dodawać do nich te mniej lubiane jak zielone liście czy seler naciowy. Dzięki temu kubki smakowe będą miały czas na to, by przyzwyczaić się do nowych smaków i je polubić. Trwa to zazwyczaj 2-3 tygodnie (przynajmniej w moim przypadku).

Sok pomidorowy – mało kalorii i mnóstwo smaku

Sok pomidorowy to przede wszystkim rewelacyjne źródło potasu. Potas pełni niezwykle ważną rolę w naszym organizmie. Reguluje ciśnienie krwi oraz ma wpływ na prawidłową pracę mięśni, w tym również mięśnia sercowego. Pomidory to także bogate źródło likopenu, który chroni nasz układ krwionośny oraz zmniejsza ryzyko zachorowania na niektóre nowotwory. Warto dodać, że ten niezwykle smaczny sok to niewielka ilość kalorii. Szklanka soku pomidorowego to zaledwie ok. 4o kcal.

Sok pomidorowy będzie więc doskonały dla osób, które chcą zadbać o swoje serce i szczupłą sylwetkę.

Sok z buraka – duża porcja energii

Sok z buraka ma coraz więcej fanów. O tym jak pić sok z buraka, by wyszedł nam na zdrowie była mowa już we wcześniejszym poście. Czerwone buraki podobnie jak pomidory zawierają sporą porcję potasu. Burak to także bogate źródło kwasu foliowego, który ma niebagatelny wpływ na procesy krwiotwórcze. Jeśli więc chcemy uchronić się przed anemią, to sok z buraka z pewnością nam w tym pomoże. Warto dodać, że sok z buraka znakomicie wpisra oczyszczanie wątroby i nazywany jest często naturalnym tonikiem dla wątroby.

Sok z buraka to również naturalny sposób na zwiększenie wytrzymałości podczas treningów, co potwierdzają naukowcy. Pij sok z buraka i dodaj sobie energii!

Sok z marchwi – pełen słodyczy i beta-karotenu

Najlepszym dla skóry i wzroku jest zdecydowanie sok warzywny z marchwi. Najistotniejszym składnikiem soku z marchewi jest oczywiście beta-karoten, z którego nasz organizm jest w stanie wyprodukować niezbędną mu witaminę A. To właśnie ten składnik sprawia, że sok z marchwi chroni nasz wzrok i skórę. Tak jak i pozostałe soki warzywne, jest niskokaloryczny, zatem idealny dla osób dbających o linię. Szklanka soku z marchwi to ok. 80 kcal.

Dzięki naturalnej słodyczy sok marchewkowy niezwykle chętnie piją nie tylko dorośli, ale też dzieci.

Sok z zielonej pietruszki – bogatszy w witaminę C niż cytrusy

Prawdziwą bombą witaminową jest także sok z pietruszki zielonej. Natka pietruszki jest przede wszystkim bogatym źródłem witaminy C. Zawiera jej zdecydowanie więcej niż owoce cytrusowe. Witamina C ma bezpośredni wpływ na odporność organizmu i jest niezwykle silnym antyoksydantem.

Sok z natki pietruszki posiada właściwości oczyszczające, poprawia trawienie i usprawnia działanie układu moczowego.

Sok z selera naciowego – oczyszcza organizm i pobudza metabolizm

Nieco mniej popularnym, jednak bardzo wartościowy sokiem warzywnym jest sok z selera naciowego. Posiada silne właściwości oczyszczające i doskonale pobudza metabolizm. Warto dodać, że zawiera znikomą ilość kalorii. Szklanka soku z selera naciowego to niewiele ponad 30 kcal.

Nic dziwnego, że tak chętnie wybierany jest często przez osoby pragnące pozbyć się zbędnych kilogramów.

Warto szukać ulubionych połączeń smakowych, by soki warzywne smakowały i wyszły nam na zdrowie. Sok z buraka czy zielonych liści warto łączyć z innymi warzywami lub owocami.

Jak zrobić sok w wyciskarce, żeby smakował?

Soki z wyciskarki można tworzyć według własnych upodobań, łącząc ulubione warzywa lub warzywa i owoce. Soki wyciskane to nieograniczona przestrzeń do eksperymentów ze smakiem. Każdy znajdzie idealne połączenie smakowe dla siebie.

Można oczywiście wyciskać sok tylko z jednego warzywa, jednak nie w każdym przypadku się to sprawdza.

Przykładem może być sok z buraka, selera naciowego czy zielonych liści. W przypadku tych warzyw warto dodać inne warzywo lub owoc, by sok nam posmakował. I tak dla przykładu warzywny sok z selera naciowego można połączyć z jabłkami i ogórkami. Buraki dobrze komponują się ze słodką marchewką, jabłkami lub cytrusami. Zielone liście jarmużu czy natki pietruszki znakomicie pasują do jabłek czy ananasa. Znakomitymi dodatkami smakowymi do każdego soku warzywnego i owocowego jest cytryna, która dodaje orzeźwiającego smaku. Warto pamiętać również o świeżych przyprawach jak kłącze imbiru czy kurkumy.

W przypadku słodkiej marchewki czy pomidorów nie ma potrzeby dodawania innych warzyw czy owoców. Te warzywa znakomicie smakują również solo.

Wybór połączeń smakowych jest naprawdę duży. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Jedz i pij świeże warzywa i owoce! To zdrowy i smaczny sposób na dostarczenie dużej ilości niezbędnych dla zdrowia składników odżywczych.

Zostaw komentarz

Twój adres mailowy nie będzie widoczny dla innych