Powszechnie znany, popularny w kuchni czerwony burak kojarzy nam się głównie z zupą buraczkową lub surówką z buraka. Rzadko kojarzymy to popularne warzywo z sokiem z buraka. Również mało kto zna właściwości zdrowotne soku z buraka czerwonego. A są naprawdę imponujące. Burak wręcz naszpiszkowany jest potężnymi w działaniu fitozwiązkami. Sok z buraka czerwonego zawiera witaminy, minerały oraz enzymy. Działanie soku z buraka było przedmiotem wielu badań, których wyniki są naprawdę zdumiewające.

Właściwości soku z buraka czerwonego potwierdzone naukowo

sok z buraka czerwonego posiada wiele właściwości zdrowotnych

Od kiedy interesuję się zdrową żywnością coraz częściej natykam się na badania naukowe potwierdzające skuteczność roślin nie tylko w utrzymaniu dobrego zdrowia, ale też w leczeniu wielu poważnych chorób. Często takich, które zdaniem medycyny konwencjonalnej są… nieuleczalne. Sok z buraka jest jednym z najzdrowszych napojów jakie możesz wypić. Dlaczego?

Sok z czerownego buraka skutecznie obniża ciśnienie krwi

Wystarczy jedna szklanka soku z czerwonego buraka dziennie, aby znacznie obniżyć skurczowe ciśnienie krwi średnio o 4 – 5 mmHg, jak wskazuje badanie opublikowane przez magazyn Nutrition. Wszystko za sprawą zawartych w soku z buraka azotanów, które w naszym organizmie przekształcają się w tlenek azotu. Tlenek azotu rozluźnia naczynia krwionośne i ułatwia przepływ krwi.

Wyniki innego badania wykazały, że codzienne picie soku z czerwonego buraka przez zaledwie 4 tygodnie znacznie obniżyło ciśnienie krwi na badanej grupie 68 pacjentów z nadciśnieniem w wieku od 18 do 85 lat.

Zdaniem profesora Ahluwalia z Instytutu William Harvey Research sok z buraka może być równie skuteczny w obniżeniu ciśnienia krwi co tabletki na nadciśnienie, a w dodatku nie zawiera długiej listy skutków ubocznych. Sok z buraka poprawia krążenie krwi i zapobiega powstawaniu zakrzepów wewnątrz arterii. Dodatkowo picie soku z buraków może wpłynąć na poprawę funkcjonowania mózgu. Azotany poprawiają cyrkulację krwi do mózgu, co ma szczególne znacznie u starszych osób, u których z wiekiem dopływ krwi do poszczególnych obszarów mózgu zmniejsza się.

Sok z buraka czerwonego ma właściwości podnoszące wytrzymałość organizmu

Potrzebujesz więcej energii? A może chcesz być bardziej wydajny podczas ćwiczeń? Jest na to prosty sposób. Sok z buraka czerwonego. Naukowcy z Washington University School of Medicine postanowili zbadać wpływ soku z buraka na wydajność organizmu. Osoby, które wypiły sok z buraka czerwonego odnotowały znaczny przyrost energii średnio o 13% zaledwie w ciągu 2 godzin od wypicia soku. Zdaniem profesora Andrew Coggan’a, współaturora badania, takie wyniki uzyskuje się po około 3 miesiącach treningów wytrzymałościowych.

Inne badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Exter w Wielkiej Brytanii potwierdza, że sok z buraków może znacząco wydłużyć trening, aż o 16%. Chcesz być wytrzymalszy? Pij sok z buraka.

Sok z buraków to bomba antyoksydantów, która skutecznie zwalcza stany zapalne

Sok z buraka jest jednym z najlepszych naturalnych toników dla wątroby. Oczyszcza ją z toksyn i wspiera prawidłowe funkcjonowanie. Przy dzisiejszym stylu życia większości ludzi, sok z buraka może okazać się zbawienny, a nawet uratować od poważnych chorób. Ale to nie koniec właściwości zdrowotnych soku z czerwonego buraka. Sok z buraka zawiera kwas foliowy, potas, magnez, żelazo, witaminę A, witaminę C. Buraki są unikalnym źródłem betaniny – naturalnego silnego barwnika, który ma właściwości przeciwzapalne i bakteriobójcze. Betanina to potężny antyoksydant i wróg wolnych rodników, które mogą powodować groźne choroby. Buraki zawierają również betainę, która neutralizuje kwasotwórcze działanie niektórych potraw (np. mięsnych), alkalizując organizm. Betaina posiada silne właściwości oczyszczające. Zapobiega otłuszczaniu wątroby. Badania potwierdzają, że barwniki zawarte w buraku mają właściwości przeciwzapalne. Obiecujące rezultaty uzyskano również w walce ze stresem oksydacyjnym.

burak posiada silne właściwości antyoksydacyjne

Jak zrobić sok z buraków i jak go pić?

Sok z buraków najlepiej wycisnąć w wolnoobrotowej wyciskarce, aby wydobyć niemal 100% składników odżywczych zawartych w buraku. Należy pić świeży sok tuż po wyciśnięciu, aby zachować jak najwięcej wartości. Z czasem składniki odżywcze ulatniają się. Wypicie 1-2 szklanki dziennie przynosi najlepsze efekty w krótkim czasie.

Mieszaj sok z buraka z innym sokiem, aby uniknąć uczucia pieczenia przewodu pokarmowego (tak było w moim przypadku).

Sok z buraka najlepiej wyciskać z jabłkiem czy marchewką. Wówczas smakuje wyśmienicie. Ja bardzo lubię sok z buraka z dodatkiem marchwi i kawałeczka imbiru (więcej o właściwościach imbiru).

Jeśli pijesz regularnie sok z buraka czerwonego nie zdziw się rano w łazience jeśli kolor tego pozostawisz w toalecie będzie miało kolor lekko czerwony 🙂 To normalne i całkowicie nieszkodliwe. Zabarwienie jest wynikiem bardzo silnego pigmentu zawartego w buraku.

Sok z czerwonego buraka ma bardzo szerokie właściwości wpływające korzystnie na Twoje zdrowie. Nie tylko wpływa na wygląd Twojej skóry i włosów, ale skutecznie przeciwdziała różnym chorobom począwszy od chorób układu krążenia, poprzez usuwanie toksyn z organizmu, zapobieganiu stanów zapalnych, anemii czy stresu oksydacyjnego. Posiada właściwości antynowotworowe. Dodaje energii i zwiększa wytrzymałość organizmu. To tylko najważniejsze właściwości soku z buraka. Jest ich o wiele więcej.

Zostaw komentarz

Twój adres mailowy nie będzie widoczny dla innych